Hvem solgte flest sesongkort?

Se hvordan det gikk når spillerne ringte supporterne.

Annonse:

Like før avreise til treningsleiren i Spania samlet laget seg til årets ringedugnad. Som tidligere år ble sesongkortkunder som ikke hadde kjøpt igjen plassen sin for den nye sesongen oppringt av gutta.

Oppgaven: Overtale supporterne til å bli med videre denne sesongen.

Tidligere har laget brukt å samles på Brakka, men i år ble aktiviteten krydret ved å ta turen til  Adresseavisen. Der holder Adresseavisens Telefontjenester AS (ATAS) til. ATAS jobber til daglig med telefonsalg og denne dagen ble altså selgerne på huset erstattet av RBK-spillere.

Etter noe teknisk tilvenning og et par oppvarmingssamtaler kom gutta godt igang, og enkelte føk ut av startblokkene.

(Saken fortsetter under videoen)


Stemningen var god både blant spillerne og supporterne som opplevde å bli oppringt, og salgssjef Håvard Fosmo i ATAS var imponert av innstillingen til de «feilplasserte» fotballspillerne.

- Spillerne kom hit med respekt for arbeidsoppgaven, og virket klare for å gjøre en god jobb for klubben. Dette var et kjempefint avbrekk i hverdagen for oss, og aktiviteten løftet stemningen og engasjementet for RBK internt hos oss, sier han.

Innsatsen og salgsteften til spillerne virket også å imponere Fosmo.

- Flere av spillerne kunne gått rett inn som kandidater til månedens selger hos oss. At vi kjørte konkurransen på skjermene våre skapte nok også enda mer engasjement. Lysten til å få opp bilde av seg selv på skjermen foran resten av laget virket å trigge konkurranseinstinktet.

Vurderer du din egen faste plass på Lerkendal for denne sesongen?

Les mer om Rosenborgs sesongkorttilbud her 

Annonse fra Eliteserien: