Adidas og Rosenborg med ny avtale

Rosenborg både på herre- og kvinnesiden har skrevet under en ny avtale med adidas for de neste fem årene.

Annonse:

RBK og adidas fortsetter det gode samarbeidet. De neste 5 årene er det adidas som er leverandør av drakt, treningstøy og sko – slik det har vært de siste årene. Det nye er at kvinnelaget er innlemmet i det langsiktige samarbeidet – og den nye avtalen er en markant utvidelse, spesielt for Rosenborg BK Kvinner.

Adidas og RBK har en svært lang og god historie som partnere. Merkevaren adidas har prydet drakt og treningstøy i flere tiår, og nå ser man fram til å dyrke frem suksess for både herre- og kvinnelaget til RBK.

Harald Lundemo er partneransvarlig i RBK og kommenterer betydningen av avtalen på denne måten:

- Rosenborg Ballklub er selvsagt veldig fornøyd med at de beste velger å forlenge samarbeidet med klubben. Adidas er god match med oss, vi har samarbeidet gjennom mange år og vi gleder oss til de neste fem årene, forteller Lundemo.

For Rosenborg BK Kvinner er det en helt ny dimensjon over utstyrsleverandøravtalen.

- Vi har ikke vært i nærheten av dette nivået tidligere, og det er tvilsomt om noen skandinaviske kvinneklubber har noe tilsvarende – så dette er banebrytende og veldig viktig. Når en verdensaktør som adidas går inn i en norsk klubb på dette viset så betyr det at vi er på rett vei. Det er nok også nødvendig skal vi hevde oss i toppen av norsk fotball år etter år, og samtidig ta steg i Europa – vi bør være best også på utstyr skal vi lykkes, sier markedssjef i kvinnelaget, Torgrim Olsen.

Sara Kanutte Fornes og Emilie Bragstad i nytt treningsutstyr fra adidas. Foto: Rosenborg BK Kvinner.
Sara Kanutte Fornes og Emilie Bragstad i nytt treningsutstyr fra adidas. Foto: Rosenborg BK Kvinner.

Også spillerne er fornøyde med utstyret de har fått fra adidas så langt. Utstyr som treningsklær, sko, reiseantrekk og nå også hjemmedrakt for 2021, har ankommet både Lerkendal og Koteng Arena. Den nye hjemmedrakten ble lansert forrige fredag – og fronten prydes av samme hovedsamarbeidspartner fra i år.

Midtstopper Emilie Bragstad og spissen Sara Kanutte Fornes har spilt i gult og blått, og fått med seg endringene fra Ørn til RBK i svart og hvitt. 

- Skal vi bli best over tid, må vi også ha det beste utstyret – det er små marginer som skiller på det nivået vi er på nå, og da er det godt å ha en utstyrsgigant som adidas på laget. Vi spillerne er veldig godt fornøyde med både omfanget og kvaliteten på klær og utstyr, sier Bragstad.

Elin Sundell Nilsson i adidas har vært sentral i oppbyggingen av den nye avtalen, og kan bekrefte at denne avtalen er av stor betydning.

Elin Sundell Nilsson, Sports Marketing Director adidas Nordics. Foto: adidas
Elin Sundell Nilsson, Sports Marketing Director adidas Nordics. Foto: adidas

– Vi er veldig glade for at vi har en ny avtale på plass de neste fem årene med en av de største og mest profesjonelle klubbene i Norden. adidas og Rosenborg har ikke bare en fin historie sammen, men også et fint fremtidig samarbeid med store muligheter som føles spennende.

- Når vi sier at gjennom idrett har vi muligheten til å forandre liv, som er adidas motto, det betyr også at vi bør gi best mulige forhold til våre partnere. Derfor føles det ekstra gøy at avtalen dekker hele Rosenborg BK og at vi nå også har mulighet til å jobbe sammen med et av Norges beste fotballag også på kvinnesiden, sier Elin Sundell Nilsson, sportsmarkedsføringsdirektør adidas Nordics.

Annonse fra Eliteserien: