Coop øker satsningen på norsk fotball

I en tid der idretten møter store korona-utfordringer, er Coop glad for å kunne fortsette sin støtte til folkesporten. I en ny avtale forlenges Coops betydelige sponsorengasjement rettet mot norsk bredde- og toppfotball ut 2021.

Annonse:

– Å støtte fotballen er særlig viktig i disse korona-tider, der mange barn og unge har et stort behov for det fellesskapet idretten kan gi. For Coop, som er eid av sine kunder, er lokal tilhørighet svært viktig. Derfor føles det helt riktig å fortsette å støtte norsk fotball, som gjør en kjempejobb med å engasjere lokalsamfunn og inkludere barn og unge sier Vegard Hansen, sponsorsjef i Coop Norge.

Coop er svært stolt over å få være med å hjelpe til med å utvikle norsk bredde- og toppfotball også de kommende årene, og tredobler nå sin satsing på kvinnesiden for å bidra til å utjevne forskjeller.

– At Coop ikke bare fortsetter, men også øker satsingen på kvinnefotballen er fantastisk. Å ha en samarbeidspartner som står opp for oss både i hverdagen og i den krevende situasjonen vi nå befinner oss i, er helt uvurderlig. Vi er stolte over å ha Coop med Coop Prix i spissen med videre på laget sier Hege Jørgensen, daglig leder i Toppfotball Kvinner. 

Like muligheter

En ting Coop er særlig opptatt av, er at alle skal ha like muligheter innen idretten. 

– For oss er det viktig at fotball er for alle, uavhengig av kjønn, økonomi, etnisitet eller legning. Gjennom samarbeidet med Toppserien og Eliteserien ønsker vi å sørge for at enda flere jenter og gutter kommer seg inn i idretten, samtidig som de som allerede er med, inspireres til å fortsette enda lenger. Nå i korona-tider, hvor det er ikke er mulig å spille slik man er vant til, må vi passe ekstra godt på så ingen faller fra, fortsetter Hansen. 

Viser tydelig lederskap

Administrerende direktør i Norsk Toppfotball Leif Øverland er svært glad for å kunne fortsette samarbeidet med Coop. 

– Det er fantastisk med slike støttespillere som Coop. I en krevende situasjon viser de tydelig lederskap og tar ansvar for fotballen. Coop en folkelig aktør som skaper et stort og bredt engasjement i alle deler av landet. Våre spillere kommer fra bredden, og gjennom avtalen knyttes enda tettere bånd mellom bredde og topp. 

Attraktive fordeler

Samarbeidsavtalen gjør at Coop kan tilby sine kunder og medeiere noen attraktive fordeler. For eksempel vil det tilbys rabatterte billettpriser og andre spesielle evenementer knyttet til fotballen. 

– Vi ønsker å gjøre de gode fotballopplevelsene lett tilgjengelig for å våre kunder. Slik at når Toppserien og Eliteserien sparkes i gang igjen, kan medeierne våre få være med og dele gode opplevelser, noe mange har savnet nå som mye av idretten har vært satt på vent, sier Hansen.

Coops samvirkelag er store sponsorer av fotball på lokalt nivå, i tillegg har Coop sin årlige draktkampanje der tusenvis av fotballdrakter blir delt ut gratis til aldersbestemte idrettsklubber over hele landet. Med et forlenget samarbeid med Toppserien og Eliteserien håper man å kunne være med på å inspirere enda flere fotballelskere. 

– Vi i Coop ønsker å bidra til å inspirere og motivere alle som driver med trening og fysisk aktivitet. Mange voksne er flinke til å gå turer om dagen, men vi må gjøre det vi kan for å inspirere til fysisk aktivitet også for barn og unge, avslutter Coops sponsorsjef.

 

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:

  • Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef Coop Norge, telefon 905 99 726
  • Leif Øverland, administrerende direktør Norsk Toppfotball, telefon 415 36 460
  • Hege Jørgensen, daglig leder i Toppfotball kvinner, telefon 988 72 835

Om Coop

Coop er Norges nest største dagligvareaktør. Som forbrukereid organisasjon skiller Coop seg fra konkurrentene. Dette gjenspeiles i vår visjon – det skal lønne seg å velge Coop.

Gjennom medlemskap i et samvirkelag er det Coops nærmere 1,8 millioner medeiere som eier virksomheten. Medeierskapet gir mulighet til å påvirke, og til å ta del i overskuddet som skapes. Vår form for verdiskaping handler ikke om å gjøre noen få personer rike, men å skape verdier for de mange. Derfor er vår visjon: Det skal lønne seg å velge Coop. Det gjelder ikke bare for våre kunder

Annonse fra Eliteserien: